Vitaminsarok
12
okt.

Tegyük asztalunkra az erdő gyümölcseit!

Post in Vitaminsarok

Egészségünk karbantartása, a legyengülés megelőzése, a stressz levezetése és a környezetünkkel való harmonikus élet, az öregedés késleltetése… csupa olyan cél az ember életében, melyeket könnyen elérhet, ha egészségesen él és rendszeresen végez testmozgást. Az sem okvetlenül szükséges, hogy egyesületben sportoljon vagy hogy rendszeresen járjon edzőterembe. Egy erdei séta, kirándulás a zöldbe, miközben a természettel közvetlen kapcsolatba kerülünk, megfelelő fizikai aktivitást jelent, ami jótékony hatással van a testünkre, a szellemünkről nem is beszélve!

 

Ha ezen felül még erdei gyümölcsöket is felkutatunk és gyűjtögetünk, és megszokott étrendünket ezzel is gazdagítjuk, „három legyet üthetünk egy csapásra” – ezen gyümölcsökkel elfogyasztott vitaminoknak köszönhetően.

Az alábbiakban felsoroljuk az erdeinkben található leggyakoribb vadon termő gyümölcsöket, a bennük lévő fontos vitaminokkal együtt:

orvost keresek - orvos kereső - orvos adatbáziszsidócseresznye

C-vitamin (200 mg a 100 g lében), béta-karotin

gesztenye

A-vitamin, sok vitaminfajta a B-vitamin-csoportból

vadcseresznye

béta-karotin, C-vitamin

füge (gyümölcse)

A-vitamin, C-vitamin (16,5 mg a 100 g gyümölcshúsban)

szamóca

A-vitamin, B1-vitamin (tiamin) és C-vitamin

boróka (bogyói)

C-vitamin

málna (csoportos termése)

C-vitamin (200 mg a 100 g-ban), B7-vitamin

fekete áfonya (bogyói)

C-vitamin

fekete szeder (cserje, csoportos termése)

B9-vitamin (folsav), és C-vitamin

naspolya

C-vitamin

vörös ribizli és fekete ribizli (bogyói)

C-vitamin (a fekete ribizliben: 200 mg a 100 g termésben)

vadrózsa (csipkebogyó)

C-vitamin (400 mg a 100 g termésben), karotinok (az A-vitamin elővitaminjai)

bodza (apró bogyói)

A B-vitamin-csoport vitaminjai

Kapcsolódó elemek

  • Az immunrendszer védelmezője: C-vitamin

    A C-vitamin talán a legismertebb mikrotápanyag, legtöbben a fontosságával is tisztában vannak. Ám azt, hogy pontosan mi a funkciója a szervezetben, illetve hogy milyen tünetekkel jár a hiánya, már kevesebben tudják.

    A C-vitamin az egyik legnépszerűbb mikrotápanyag és az egyik legtöbbet szedett étrend-kiegészítő. Hatalmas szerepe van a szervezet normális, egészséges működésének fenntartásában: elsősorban az immunrendszernek van szüksége elegendő C-vitaminra, de többek között a szép bőrhöz is kell C-vitamin. 

  • Ételek, amelyektől fiatalok maradunk

    Bőrünk szépsége és rugalmassága a genetikánkon és a megfelelő ápoláson kívül nagyban függ attól is, hogy hogyan táplálkozunk. Bizonyos, az ételekben található vitaminoknak, ásványi- és egyéb anyagoknak regeneráló, fiatalító, illetve állagmegőrző hatása is lehet.

  • Kelbimbó: a termékenység zöld fokozója

    A kelbimbó az élen végzett a legnépszerűtlenebb élelmiszerek listáján - részben a kesernyés íze, részben pedig az étkezdékben szerzett negatív tapasztalatok miatt. Egy friss kutatás szerint azonban érdemes rendszeresen fogyasztani, mert termékennyé tesz.

  • Agyserkentő vitaminok

    Az emberi agy a világ legkomplexebb szerkezete, aminek rengeteg különböző tápanyagra van szüksége ahhoz, hogy megfelelően működjön. A tápanyaghiány következménye lehet pszichológiai rendellenesség, az öregkori kognitív hanyatlás, sőt fejlődési rendellenesség is.

  • Mi a feszes fenék titka?

    Az ideális fenékről alkotott elképzelések sokfélék lehetnek, hiszen mindenkinek más tetszik, de abban a legtöbben egyetértenek, hogy legyen kerek, formás és feszes. Mit tehetünk azért, hogy nekünk is ilyen hátsónk legyen?