Vitaminsarok
11
aug.

Reggelente fáradt vagy és erőtlen? Ezeket edd!

Post in Vitaminsarok

Reggelente fáradt vagy és erőtlen? Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket edd, és egyből feltöltődsz energiával.

Minden reggel egy kínszenvedés számodra, és hiába süt kint a nap, te mégis fél órát lustálkodsz az ágyadban, mert egész egyszerűen nincs erőd kikászálódni belőle? Lehet, hogy az energiaraktáraid lemerülőben vannak. Fogyaszd ezeket a szupervitalizáló zöldségeket és gyümölcsöket gyakrabban!

Szőlő

A borok nemzete vagyunk, ebből kifolyólag szerencsére rengeteg szőlőfajta terem hazánkban. Ez az egyik legnagyobb energiatartalmú gyümölcsünk, amit éppen emiatt érdemes a délelőtti órákban fogyasztanod. Valóságos löketet adnak a benne található vitaminok egész napra: az E-, B1-, B5-vitamin és a szőlőcukor. A szőlőmag fantasztikus hatásairól már nem is beszélve.

Spárga

A spárga az egyik legfantasztikusabb növény, ami egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Fogyaszthatod köretként, de akár főétel is készíthető belőle. Szuper vízhajtó és méregtelenítő, vitaminokban is bővelkedik: az A-, B1-, B2- és C-vitamin mellett nagy mennyiségű folsavat is tartalmaz. Ha tehát energiabombára vágysz, fogyaszd minél gyakrabban.



 

Fejes saláta

Ez az a növény, amit tavasztól őszig szinte minden étel mellé fogyaszthatsz. Akár ecetes lében áztatod a salátát, akár más zöldségekkel vegyíted, rengeteg vitamint nyerhetsz, ha sokat eszel belőle. Ne dobd ki a külső leveleket, hiszen azok tartalmazzák a legtöbb C-vitamint és béta-karotint, a napfény ugyanis azokat érte legintenzívebben. Vas- és kalciumtartalma is jelentős.



 

Rebarbara

A rebarbara hazánkban még csak az elmúlt években lett ismert, de térhódítása egyre intenzívebb. Ez nem csoda, hiszen felhasználása rendkívül sokoldalú: készíthetsz belőle kompótot, lekvárt, frissítőket, szörpöket. Savanykás íze rengeteg vitamint rejt magában: nagyon magas az A-, B1-, B2- és C-vitamin tartalma, de kiemelkedő kálium-, magnézium-, vas- és szeléntartalma is. Szuper flavonoid-forrás, tehát remek antioxidáns hatással is bír. Fogyaszd gyakran, és töltődj fel!



 

Sárga paprika

Mi mással zárhatnánk a sort, mint a paprikával. Hiszen mindenki tudja, hogy ez az a növény, amelyik a legtöbb C-vitamint tartalmazza. Nem csak rengeteg étel alapanyaga, de isteni friss salátát is készíthetsz belőle. Így különösen ajánlott a fogyasztása, hiszen a benne található vitaminok és ásványi anyagok így egészen biztosan nem semmisülnek meg. A sárga színt adó vegyületek antioxidáns hatásúak, így a paprika is segít a rák megelőzésében, de az öregedési folyamatokat is képes lelassítani, ha rendszeresen fogyasztod.

Kapcsolódó elemek

  • Miként szolgálja egészségünket a szőlőmag-kivonat?

    A szőlőmag kivonat egyike a természet leghatékonyabb antioxidánsainak! Sok tanulmány szerint az öregedési folyamat és a test általános leépülési folyamatának egyik fő oka a szabad gyökök jelenléte.

  • A spárga ezért egészséges

    Spágaszezon van, amelyet érdemes kihasználni, mert az ízletes, változatosan elkészíthető zöldség fogyasztásának számos egészségügyi előnye van. Párolva, grillezve, krémlevesként is ehetjük.

  • Miért olyan fontos szervezetünknek a C-vitamin?

    A C-vitamin az egyik legfontosabb vitaminunk, melynek rendszeres pótlása fontos szervezetünk egészséges működéséhez. Nem is gondolnánk, a C-vitamin milyen sok funkciót lát el testünkben, ismerjük hát meg egy kicsit mélyebben!

  • A C-vitamin (aszkorbinsav) szerepe és forrásai

    A C- vitamin (aszkorbinsav) az emberi szervezetben sokrétű védőszerepet tölt be. Fontos szerepe van a kötőszövet, a fogak, az íny és a csontok felépítésében, a stressz kivédésében. A C-vitamint a táplálékkal juttatjuk szervezetünkbe, ugyanis testünk nem képes saját maga előállítani. A C-vitamint Szent-Györgyi Albert fedezte fel, aki paprikából vonta ki az aszkorbinsavat. 1937-ben Nobel-díjjal jutalmazták felfedezéséért.

  • Tíz tipp megfázás esetére

    Köhög, tüsszög, folyik az orra, borzong, fáj a feje és rémesen érzi magát? Néhány tippet gyűjtöttünk össze, hogy átsegítsük a megfázás, a nátha kellemetlenségein.