Vitaminsarok
20
dec.

Az 5 legfontosabb vitamin a téli hónapokra

Post in Vitaminsarok

Egész évben nagyon fontos a megfelelő vitaminbevitel, amelynek legegészségesebb formája, ha naponta több alkalommal fogyasztunk zöldséget és gyümölcsöt. Télen a mínuszok azonban nem könnyítik meg a dolgunkat, hiszen a hideg miatt megnövekszik a nehezebb ételek fogyasztása.

 

A vitaminok pótlására azonban ilyenkor még fontosabb odafigyelni, ezért nem árt mesterséges formában is bevinni a szervezetünkbe.

C-vitamin, egészségünk őrzője : A legismertebb és legelterjedtebb a vitaminok közül, hiszen áldásos hatásai közé tartozik az immunrendszer erősítése, amire télen nagyon fontos odafigyelni. Naponta érdemes minimum 500 mg-ot magunkhoz venni a leghidegebb időszakokban, nehogy utolérjen minket a megfázás. Megtalálhatjuk bármely citrusfélében, kiwiben, brokkoliban és paprikában is.

vitamin, C- vitamin

D-vitamin, a jókedvünk forrása

 Mivel télen radikálisan lecsökken a napfényes órák száma, emiatt hajlamosabbak vagyunk inkább befelé fordulni, amely sok esetben rosszkedvvel párosul. Ebben nagyon sokat segít, ha gondoskodunk a megfelelő D-vitamin pótlásáról, hiszen közismert antidepresszáns hatásáról.

vitamin, D - vitamin

Emellett nagyon fontos tulajdonsága, hogy hiánya összefüggésbe hozható az elhízással, emiatt ajánlott akár napi 1000-2000 NE mennyiséget is magunkhoz vennünk, melyet főként tojásban, lazacban és a tejtermékekben lelhetünk fel. A napfény hiánya nem csupán depressziót képes előidézni, hanem jelentős mértékben ronthatja a szemünket. Mivel napközben sincs olyan erős fény, ami kiválthatná a mesterséges fényforrást, este pedig megint csak lámpát kell kapcsolnunk, ez megviselheti szemünket.

Az A-vitamin, amely megtalálható például a spenótban és a tojásban is, segít, hogy megőrizhessük szemünk jó állapotát a tél végére is.

B6-vitamin, az ünnepek utáni diéta mellé

 Sokan az ünnepek után megfogadjuk, le kell adnunk azt a pár kilót, amely felszaladt a kiadós lakomák hatására. Azonban kevesen vannak tisztában, hogy a téli diéta sok veszélyt rejt az immunrendszerünkre, hiszen a fellépett vitaminhiány legyengíti szervezetünket. Ennek megelőzéseképp B6-vitaminnal védekezhetünk, amely leginkább májban, húsban uborkában ás spenótban található

vitamin, B - vitamin.

Cink, hajunk és bőrünk szépsége

A tél nem csupán belülről, de kívülről is megviseli szervezetünket, amelyek jelei megmutatkoznak a bőrünkön és a hajunkon is.

Ilyenkor sokkal inkább sérülékennyé válunk, hajunkon és körmünkön könnyebben láthatóvá válnak a kívülről érkező káros hatások következményei, töredezetté és szárazzá válnak.

Ha a cink pótlására gondosan odafigyelünk, akkor máris sokat tettünk azért, hogy a legjobb formánkat hozzuk télen is, ezért fogyasszunk sok tökmagot, búzacsírát és tojást.

Kapcsolódó elemek

  • Miként szolgálja egészségünket a szőlőmag-kivonat?

    A szőlőmag kivonat egyike a természet leghatékonyabb antioxidánsainak! Sok tanulmány szerint az öregedési folyamat és a test általános leépülési folyamatának egyik fő oka a szabad gyökök jelenléte.

  • Mire jó a koenzim q10?

    Azt már tisztáztuk, hogy milyen belső folyamatokban vesz részt a koenzim Q10, de arról még nem esett részletesen szó, hogy pontosan mi célt is szolgál, ha koenzim Q10 tablettát fogyasztunk. Nézzük meg tehát, hogy miben is segít nekünk ez a molekula.

  • A legfontosabb vitaminok negyven felett

    Testünk másképpen működik a negyvenes, mint a húszas éveinkben - csökken a csontjaink sűrűsége, az izmaink ereje, és hajlamosabbak leszünk bizonyos betegségekre.

  • Az immunrendszer védelmezője: C-vitamin

    A C-vitamin talán a legismertebb mikrotápanyag, legtöbben a fontosságával is tisztában vannak. Ám azt, hogy pontosan mi a funkciója a szervezetben, illetve hogy milyen tünetekkel jár a hiánya, már kevesebben tudják.

    A C-vitamin az egyik legnépszerűbb mikrotápanyag és az egyik legtöbbet szedett étrend-kiegészítő. Hatalmas szerepe van a szervezet normális, egészséges működésének fenntartásában: elsősorban az immunrendszernek van szüksége elegendő C-vitaminra, de többek között a szép bőrhöz is kell C-vitamin. 

  • Mi okozza a tavaszi fáradtságot?

    Nehezen viselhető a bágyadtság, az aluszékonyság, a fejfájás, a szédülés és az ingerlékenység egyszerre. Ráadásul hiába süt a nap, bennünk még mintha mindig tél lenne. Kora tavasszal sokan tapasztalnak magukon depresszióhoz hasonló tüneteket. Alvászavar, kimerültség, rossz közérzet jelentkezik.