Vitaminsarok
07
okt.

A gyógyító szőlő

Post in Vitaminsarok

Már Galenus, aki i.sz. 130-200 között élt, a gyógyszerészeti tanulmányairól híres görög orvos is javasolta a teljesen érett szőlő fogyasztását kiváló tápértéke miatt. De egészen a XX. századig kellett várni, hogy a szőlő erényeit a vitamintartalom szempontjából is felismerje az emberiség. A szőlő valóban többféle, a B-vitamin-csoportba tartozó vitamint tartalmaz, azon túl, hogy 100 gramm elfogyasztott szőlőszemben 6 milligramm C-vitamin is van.

A legtökéletesebben akkor járunk el, ha a megszokott reggelink helyett kora reggel éhgyomorra fogyasztjuk, mert így biztosíthatjuk a legnagyobb mennyiségben a szőlő szervezetünk számára fontos aktív elemeit.

Ám időtlen idők óta ismerünk egy 10 napon át nagy mennyiségű szőlő fogyasztását előirányozó gyógyászati kúrát, a szőlőterápiát (ampeloterápiát).

Szőlőkúra

Egyes természetgyógyászatra szakosodott klinikáknak köszönhetően az utóbbi évtizedekben újra felfedezték jelentőségét, mint alternatív terápiát, főként Németországban, Ausztriában és Svájcban. Ideális esetben a tíznapos kúrát egy szőlőtermő vidéken érdemes eltölteni szüret idején, nyaralást követően. De akár naponta is vásárolhatunk frissen szedett szőlőt a kúra idején, hogy így csökkentsük a gyümölcsben található aktív vitamin és ásványi anyag elvesztését. Az a lényeg, hogy meggyőződjünk arról, hogy a szőlőt nem kezelték kártevők elleni vegyszerekkel, és alaposan mossuk meg, hogy eltávolítsuk a szőlőszemek felületéről a legkisebb mennyiségű rézszulfátot és ként is.

orvost keresek  - orvos kereső - orvos adatbázisA kúra kezdetekor fél kilogramm szőlőt fogyasztunk éhgyomorra, és utána nem reggelizünk.

Majd naponta növeljük a mennyiséget, és a harmadik nap reggelén 1 kilogrammnyi szőlő fogyasztunk el, néhány nappal később pedig már 2 kilogrammot. Ha soknak tűnik egyszerre ennyi szőlőt elfogyasztani, több részletben együnk belőle, minden esetben a két fő étkezést megelőzően. A kúra során kerülnünk kell az olyan nehezen emészthető ételek fogyasztását, mint a túl sok zsírt vagy fehérjét tartalmazó ételek, valamint a bor, kávé, sör, likőrök, tea, nyers zöldségfélék és minden másfajta gyümölcs.

Jó hatással van a köszvényre, az érelmeszesedésre és az emésztésre is. Ráadásul csökkenti a fogkőképződést és a fogínygyulladást. Súlycsökkenést, testsúlykarbantartást, az immunrendszer erősödését érhetjük el vele. Élénkíti a bél- és veseműködést is.

Kapcsolódó elemek