Egészség és életmód
22
ápr.

6 ok arra, hogy tojást reggelizzünk

A tojás igazi vitamin- és tápanyagbomba A tojás igazi vitamin- és tápanyagbomba

Sokan abban a tévhitben élnek, hogy a tojás tele van koleszterinnel, és ha omlettet reggelizünk, innen már egyenes út vezet a szívroham felé. Igyekszünk ezt most megcáfolni.

A tojás fehérje és sárgája együtt jelentős mennyiségű vitamint, egészséges zsírt, nyomelemeket és egyéb tápanyagokat tartalmaz, és még kalóriatartalma miatt sem kell aggódnunk. Elkészíteni is könnyű ráadásul a tojást - reméljük, ezt már a konyhából olvassa! De van még néhány meggyőző érvünk, hogy miért is egészséges tojást enni.

Jobb lesz a kedvünk. A tojásban igen hasznos keverékét találjuk az omega-3 zsírsavaknak, cinknek, B-vitaminoknak és jódnak, ez a keverék pedig nagyon is hatásosan semlegesíti a fáradtságot és a rosszkedvet.

Izomzatunkat is tápláljuk. A tojás az egyik legjobb természetes forrása az izomvédő proteineknek az alacsony kalóriatartalmú ételek között. Az ezekben található B12-vitamin az izomösszehúzódást is segíti.

A ráktól is megvéd. 24 százalékkal kisebb a mellrák esélye azon nőknél, akiknél magasabb a kolinszint, ezt a tápanyagot pedig, nem meglepően, a tojásban találhatjuk meg. Egy nagyobb tojásból napi kolinszükségletünk 30 százalékát is fedezni tudjuk. Érdemes tudnunk, hogy a legtöbb kolin a tojássárgájában van.

Táplálja az agyunkat.A tojásban található kolin nemcsak a ráktól véd, hanem agyunkat is jobb állapotban tartja, mivel ennek hatására több acetilkolin termelődik bennünk, ami segít az információk jobb tárolásában és az ezekre való emlékezésben is. A szabadon tartott tyúkok tojásaiban több omega-3 zsírsav található, amely szintén jó hatással van agyunkra, ráadásul E-vitamin is több van bennük, ami miatt az Alzheimer-kór elleni védettségünket is növelhetjük.

Jobb lesz a látásunk. A tojásban jelentős mennyiségű lutein és zeaxanthin van, ezek olyan antioxidánsok, amelyek hatására elfelejthetjük a szürkehályogot és a szemfenéki erek meszesedését is. Ezeket az anyagokat kelkáposztában és spenótban is megtalálhatjuk, úgyhogy akár ezeket is fogyaszthatjuk a reggeli omlett mellé.

Fogyhatunk is! A Louisiana State University kutatói arról számoltak be, hogy 65 százalékkal jobban fogynak a túlsúlyos emberek, ha legalább heti ötször reggeliznek tojást, mondjuk péksütemények helyett. A reggelire fogyasztott tojás hatására ráadásul testünk kevesebb kalóriát igényel majd a nap folyamán.

Kapcsolódó elemek

  • Miért híznak meg másképp a nők és a férfiak?

    Látott már kövér, vagy éppen elhízásnak induló embert? Most tényleg nem arra akarok célozni, hogy ugyan nézzen már bele a tükörbe, bár a 6 millió túlsúlyos ember országában valószínűleg ezzel sem lőnék olyan nagyon mellé.

  • Így hat az életkor az elhízásra

    Életkorunk előrehaladtával könnyen okozhat gondot a megjelenő túlsúly ledolgozása, ami mögött több meglepő tényező is meghúzódik. Lássuk tehát, miért válik nehezebbé a fogyás az évek múlásával, és mit tehetünk annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegyük az erőfeszítéseinket!

  • Mi történik a szervezettel kenyér nélkül?

    Akár csak a fehér kenyeret hagyjuk el, akár a teljes kiőrlésű gabonából készültet, és vele minden péksüteményt is, az rövid és hosszú távon is sokféleképpen hatással lehet a szervezetünkre.

  • Béltisztító ételek

    Az emésztőrendszeri problémák mai világunkban rengeteg embert sújtanak, köszönhető ez a nem megfelelő táplálkozásnak, az ételekben található mérgező összetevőknek és természetesen stresszes életmódunknak. Szerencsére azonban nagyon kicsi változtatással is nagyon sokat tehetünk a kellemetlen panaszok ellen. Íme a 6 legjobb étel beleink tisztántartásához.

  • Ultrarövid edzések – tényleg olyan hatásosak?

    Az utóbbi években nagyon divatossá váltak az ultrarövid edzések: a HIIT, azaz a High Intensity Interval Training, a tabata és ezek különböző változatai.