Egészség és életmód
09
jún.

4 tipp, ha nem tud aludni

A nappal felhalmozódott stresszt, akkor tudjuk csak maradéktalanul elengedni, ha éjszaka pihentetően alszunk. Elaludni azonban nem is olyan könnyű, mint hinnénk. De van 4 apró tipp és trükk, ami segíthet.

Megesik, hogy időnként nehezen tudunk elaludni, ilyenkor mindenféle trükköt be lehet vetni. De érdemes átgondolni, hogy mi miatt ne tudunk valójában aludni. A stressz az egyik leggyakoribb ok, aminek következménye az éjszakás és a fáradt ébredés. Napközben ennek köszönhetően nem tudjuk megfelelően elvégezni a feladatainkat, ami miatt szintén stresszesek leszünk, ismét nem tudunk aludni és ezzel be is zárult a kör. Néha azonban akkor sem tudunk elaludni, ha boldogok és nyugodtak vagyunk, nincsenek komolyabb problémáink. Az álmatlanság másik oka a rendszertelen alvás lehet. Fontos, hogy ugyanabban az időben feküdjünk le aludni és keljünk fel reggel.

Ezért is fontos találni egy olyan tevékenységet, ami segít elaludni. Hiszen, ha nem tud aludni, elkezd emiatt aggódni, elkezd gondolkodni a múltbéli problémákon, eseményeken. Előzze ezt meg és fogadja meg a womanitely.com által összeállított tanácsokat, tippeket, amik segíthetnek, ha nem tud elaludni.

Írjunk "újságot"

Ragadjunk meg egy papírlapot, jegyzetfüzetet és írjuk le a problémáinkat. Ez egy jó módja annak, hogy ne gondoljunk rájuk. Amint leírtuk a problémákat, gondoljuk egy szép pillanatra, majd ezt is írjuk le. Ezt követően írjunk le 10 dolgot, amiért hálásak vagyunk az életünkben. Ha a boldog pillanatokra gondolunk, könnyebben elalszunk. Sőt, írhatunk néhány kedves, vicces, érdekes történetet is. Csökkenthetjük a stresszt, megszabadulhatunk a negatív gondolatoktól, segítségével megláthatjuk a pozitív dolgokat az életünkben.

Meditáljunk

A meditáció egyre népszerűbb tevékenység - ez az egyik legjobb módja annak, hogy megbirkózzunk a stresszel, szorongással. A meditációval megelőzhetők, kiküszöbölhetők az alvászavarok. A meditáció nyugtatja az elmét és a testet, ami segít abban, hogy könnyebben elaludjunk.

Olvassunk könyvet

Hacsak nem vagyunk fanatikus könyvmolyok, akkor elalvás előtt 20 percnyi olvasás, egy olyan könyvből, ami nem túlzottan érdekek minket, segít az elalvásban. Mivel egy ilyen könyv nem köti le a figyelmünket, unatkozni fogunk és elálmosodunk, esetleg el is alszunk anélkül, hogy észrevennénk. Ez a módszer nem biztos, hogy működik egy olyan könyv esetében, ami érdekel minket. De érdemes megpróbálni ezt a módszert is.

Játsszon házikedvencével

Napközben egyébként sincs túl sok idő arra, hogy a háziállatunkkal játszunk. Időzítsük a cél nélküli, csak a játékra koncentráló tevékenységet az esti órákba, lefekvés előttre. Ez a fajta játék is segít megszabadulni a negatív gondolatoktól, harcolni a stressz ellen.

Próbáljuk ki ezeket a tippeket - emellett érdemes egyéb rossz szokásunkat is elhagyni, ha nem szeretnénk alvászavarral küzdeni. Lefekvés előtt ne nézzünk tévét, ne olvassuk el még egyszer utoljára az e-mail-eket, kapcsolja ki a telefont.

Kapcsolódó elemek

  • Miért káros, ha szundira állítjuk a telefonunkat?

    Nagyon sokan a telefonunkra ébredünk - a készülékekbe beépített és sokat használt funkció a szundi, vagyis a késleltetett ébresztés. Praktikusnak tűnhet, de valójában többet árt, mint használ. Kíváncsi rá, miért?

  • Küzdelem az éjszakai felébredések ellen

    Az álmatlanság a legtöbb ember számára azt jelenti, hogy bármennyire is fáradt, nem tud elaludni. Azonban előfordul, hogy valaki sikeresen elalszik, aztán felriad éjjel, és visszaaludni nem képes. Mit lehet tenni ilyenkor?

  • Úgy kéne aludnunk, mint régen, naponta kétszer

    A felmérések szerint az emberiség mintegy harmada komoly alvásproblémákkal küzd. Igen gyakori, hogy az emberek nem képesek végigaludni az éjszakát, de a kutatások azt bizonyítják, hogy a két ciklusra bontott alvás régen teljesen normális jelenség volt.

  • Megvan, mitől függ a lefekvés és az ébredés ideje

    A biológiai óránk nem szól bele, mikor térjünk nyugovóra, viszont arra hatással van, mikor ébredjünk fel reggel. Míg a lefekvést a kulturális nyomás és a napi kötelezettségek határozzák meg, addig az ébredést már a cirkadián ritmusunk diktálja.

  • Vajon a kapcsolat végét jelenti a különalvás?

    A közös ágyban háló párok 50 százalékkal több zavaró tényezővel számolhatnak egy-egy éjszaka során. Pedig a külön hálószoba nem mindig egyenlő a kihűlt kapcsolattal, viszont segít mindkét fél nyugodt pihenésén - állítja Horváth Ágnes alvásszakértő.